Als je verhuist, moet je je nieuwe adres binnen de acht werkdagen aangeven bij de dienst burgerzaken van je nieuwe stad of gemeente. Maar ook als je binnen dezelfde gemeente verhuist, moet je dit aangeven.
Doelgroep
Niet-Belgen die al een voorgaand domicilieadres hebben in België.
Voorwaarden
Je kan je verhuis pas aangeven als je ook effectief verhuisd bent.
Procedure
Adreswijziging melden
Je moet de adreswijziging melden aan de gemeente waar het nieuwe adres gelegen is.
Je kan de adreswijziging op digitale manier melden per mail: vreemdelingen@putte.be of op afspraak aan het loket
Graag volgende zaken vermelden:
- de volledige voor- en familienamen van de personen die mee verhuizen
- rijksregisternummers van de personen die mee verhuizen
- oud + nieuw adres
- telefoonnummer waarop de wijkagent u kan bereiken.
Om de adreswijziging voor het hele gezin door te geven, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.
Om de adreswijziging te kunnen doorgeven, heb je een geldig identiteitsbewijs nodig met je rijksregisternummer.
Controle van domicilie en aanpassing identiteitsdocumenten
Na de aangifte controleert een wijkagent of je werkelijk op het aangegeven adres je hoofdverblijfplaats hebt. Na deze controle word je ingeschreven op het nieuwe adres en mag je een afspraak maken bij de dienst burgerzaken om het adres op je vreemdelingenkaart te laten aanpassen.
Vanaf het moment dat het adres op je vreemdelingenkaart aangepast is, kan je alle andere instanties van je adresverandering op de hoogte brengen. Overheidsinstellingen worden automatisch op de hoogte gebracht van de adreswijziging.
Wat heb je nodig?
Bewijs
Je vreemdelingenkaart.