De dienst ruimtelijke ordening is verantwoordelijk voor het verschaffen van vastgoedinformatie aan particulieren/burgers, notarissen en andere openbare instanties. Sinds 23 mei 2017 kan vastgoedinformatie enkel nog online aangevraagd worden. Elke aanvrager dient zich eerst online te registreren alvorens hij/zij vastgoedinformatie kan aanvragen.
Procedure ?
Deze registratie dient éénmalig te gebeuren. De medewerkers van de dienst ruimtelijke ordening trachten binnen de vijf werkdagen de registratie in orde te brengen.
Eens jouw registratie bevestigd is, kan je online vastgoedinformatie opvragen via https://geoitgis.geo-it.be/notarisbrief/form.html?niscode=12029. De opgevraagde documenten worden digitaal afgeleverd via het door jouw geregistreerde e-mail adres.
Kostprijs
De retributie voor het bekomen van vastgoedinformatie, goedgekeurd in zitting van de gemeenteraad van 30 augustus 2018, werd vastgesteld op 100 euro.
De verschuldigde retributie wordt aangerekend per aanvraag. Een aanvraag kan uit meerdere percelen bestaan. De voorwaarde is dat de percelen aan elkaar grenzen en dezelfde eigendomsstructuur hebben. Het systeem kijkt dit automatisch na.